Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Verheugen: Η Πανευρωπαϊκή Προπαγάνδα

Τα επιχειρήματα υπέρ της καταστροφικής δράσης των «Εταιριών» εξόρυξης, δεν είναι τυχαία. Τα συναντάμε επί δεκαετίες τα ίδια σε όλους τους ρημαγμένους τόπους της Ελλάδας και το ότι είναι μελετημένα και διαλεγμένα φάνηκε και τον Νοέμβριο του 2008 , με την «Πρωτοβουλία  Verheugen». Η αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή , ενέκρινε κείμενα και δράσεις  για την υποστήριξη (!!;;) της ενημέρωσης των πολιτών για την σημασία και τον ρόλο των ορυκτών στη ζωή μας . Στην Ελλάδα η καμπάνια ονομάστηκε «ΓΥΡΩ ΓΥΡΩ ΟΛΑ». Αντιγράφουμε  από τη συνέντευξη τύπου  του Συνδέσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων (ΣΜΕ) «Τα ορυκτά και η σημασία τους στην καθημερινότητά μας» Ευθύμιος Ο. Βιδάλης Πρόεδρος ΣΜΕ 3/12/2008 σελ. 9: 
«Στόχος μας:
-       Να ενημερώσουμε την κοινή γνώμη για το εύρος χρήσης των ορυκτών στην καθημερινότητά μας
-       Να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης για τα Ελληνικά ορυκτά
-       Να αφυπνίσουμε την κοινή γνώμη για την εξάρτηση του σύγχρονου τρόπου ζωής μας από τις ορυκτές πρώτες ύλες
Θέλουμε να μιλήσουμε
-       Στους ενήλικες
-       Στα παιδιά
Ουσιαστικά σε 10.000.000 Έλληνες»

Σελ. 10: « Το βασικό μας μήνυμα είναι ένα: Τα ορυκτά, ως πρώτη ύλη, βρίσκονται γύρω μας και τα χρησιμοποιούμε καθημερινά»
Σελ. 11: « Τα ορυκτά είναι γύρω μας, «κρυμμένα» μέσα σε αντικείμενα που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Όλα γύρω μας έχουν πρώτες ύλες από ορυκτά και τα χρησιμοποιούμε καθημερινά».

Η καμπάνια ενισχύθηκε με φυλλάδιο πολυτελείας όπου κυριαρχούσε η φωτογραφία μιας λάμπας πυρακτώσεως ( με το  ντουί), ενός αυτοκινήτου, ενός κινητού τηλεφώνου, ενός αλουμινένιου κουτιού αναψυκτικού, ποτηριών , μπουκαλιών πιρουνιών κ.λ.π. και κειμένων σχετικά  με το πόσο ανάγκη τα έχουμε και σχετικά με το πόσα ορυκτά έχει το σπίτι μας, το αυτοκίνητό μας, πόσα χρειάζεται να καταναλώσει κάθε άνθρωπος στη διάρκεια της ζωής του κ..λ.π.
Το θράσος του ΣΜΕ, έφτασε να κάνει και ανάλογη διαφημιστική καμπάνια στα σχολεία , στις αγνές ψυχές των παιδιών, με τις ευλογίες του Ελληνικού Κράτους μιας και επρόκειτο για Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία.Γιατί όμως «θράσος» του ΣΜΕ και όχι δικαίωμά του η καμπάνια ΓΥΡΩ ΓΥΡΩ ΟΛΑ στα σχολεία; Θα προκύψει πιο κάτω.

Γενικές διαπιστώσεις:
Είτε σε επίπεδο αγράμματου τσοπάνου στο βουνό , είτε σε επίπεδο εργαζομένου μετά από την δική του  «πλύση εγκεφάλου», είτε σε επίπεδο «Μετρίου» στελέχους  ή μισθοφόρου «Εταιρίας» ,είτε σε επίπεδο ΣΜΕ, είτε σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης , τα ψευτοεπιχειρήματα όλα συνοψίζονται σε δυο μοναδικές κατευθύνσεις:
Α) Πώς θα ζήσουμε χωρίς μέταλλα;
Β) Οι εξορύξεις παράγουν χρήμα (μισθούς για εργαζόμενους πάσης φύσεως, φόρους για τις κυβερνήσεις, κεφάλαια για τα διεθνή founds για τους επιχειρηματίες).

Σκέψεις:
-       Η διαφημιστική καμπάνια, θα έπρεπε να προσπαθεί να μας ενημερώσει για κάτι που δεν ξέρουμε (προϊόν , υπηρεσίες κ.λ.π.) Πώς προέκυψε ότι δεν γνωρίζουμε τη χρησιμότητα των ορυκτών; Το διδασκόμαστε στη «Χημεία» από το Γυμνάσιο
-       Κάθε διαφημιστική καμπάνια, προβολή θέσεων κ.λ.π., νομιμοποιείται ηθικά  όταν προσπαθεί να επηρεάσει τις γνώσεις, την αντίληψή μας και τελικά τη συμπεριφορά μας για το καλό κάθε αποδέκτη , κάθε πολίτη , άρα και όλης της κοινωνίας. Εάν δεν είναι άμεσα διακριτός και αντιληπτός ο σκοπός μιας καμπάνιας, τότε απευθύνεται στο υποσυνείδητο και όχι στη λογική του ανθρώπου . Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να εξεταστεί πολύ προσεκτικά  ο σκοπός, διότι τίποτα δεν εξασφαλίζει τις καλές προθέσεις τις.
-       Τυφλή εμπιστοσύνη δεν πρέπει να έχουμε σε κανέναν εκ των πραγμάτων. «Μακιαβελικοί μέτριοι» , υπηρέτες «Εταιρειών», βούλιαξαν και την Ελληνική αλλά και την Ευρωπαϊκή Οικονομία όπως ανακαλύπτουμε σιγά- σιγά. Υπάρχουν παντού.
-        
Πληροφορίες-Συμπεράσματα:
Η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, που είναι και Ελληνική Νομοθεσία πια, δίνει το δικαίωμα να επιλέγουν οι ίδιοι οι πολίτες αν επιθυμούν για τον τόπο τους, και σε ποιο βαθμό την καταστροφή (του δάσους , του βουνού, της παραλίας ) για κάποια οικονομικά ανταλλάγματα .
Η Νομοθεσία αυτή επίσης, ορίζει και τους όρους με τους οποίους πρέπει να γίνονται εξορύξεις, προκειμένου να μην βλάπτουν το περιβάλλον και τον τόπο στον οποίο εκτελούνται, ανεξάρτητα της επιλογής των κατοίκων . Δυστυχώς όμως ,και προς ντροπή της Πολιτείας ,δεν υπάρχει αυτεπάγγελτη δίωξη για τις «Εταιρίες»  παραβάτες . Το μόνο που τρέμουν οι «Εταιρείες» είναι οι πολίτες με άποψη. Εάν σε μια περιοχή , δεν επιθυμούν οι κάτοικοι «Εταιρίες» και καταστροφή  και το εκφράσουν αυτό ενεργά, κανείς δεν μπορεί να τους το επιβάλλει.
Η μόνη περίπτωση που ένας πολίτης θα σκεφτεί «ορυκτά», είναι όταν βρεθεί αντιμέτωπος με την ευθύνη να διατυπώσει άποψη, να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει ή να «αυτοκτονήσει εγκεφαλικά» στον καναπέ του μπροστά στην T.V., σχετικά με το πιο μέγεθος καταστροφής του περιβάλλοντος είναι αποδεκτό, προκειμένου να έχουμε διαθέσιμα ορυκτά. Μόνο εκεί μπορεί να αποσκοπεί η καμπάνια ΓΥΡΩ-ΓΥΡΩ ΟΛΑ. Όταν δηλαδή κάποιοι συμπολίτες μας αντιδράσουν και θέσουν θέμα προστασία του περιβάλλοντος από «Εταιρίες» εξόρυξης ορυκτών , εμείς οι υπόλοιποι να νοιώθουμε ήδη μια υποσυνείδητη συμπάθεια  στα ορυκτά , ένα φόβο μην ξεμείνουμε από αυτά οπότε και μια αυθόρμητη αντιπάθεια σε όσους φέρνουν εμπόδιο στο να έχουμε άφθονα. Έτσι θα καταλήξουμε εύκολα στην «εγκεφαλική αυτοκτονία μπροστά στην T.V» και όχι στην στήριξη των αντιδράσεων. Απουσία λογικής αιτίας ύπαρξης της καμπάνιας ΓΥΡΩ –ΓΥΡΩ ΟΛΑ,  ο μόνος λόγος τέτοιας προσπάθειας «πλύσης εγκεφάλου» μπορεί να αποσκοπεί μόνο στη φθορά του πνεύματος και της ψυχής των πολιτών, ώστε με την αδιαφορία τους να παρέχουν «ασυλία» στις δράσεις των «Εταιριών» .Έτσι,  δεδομένης και της διαφθοράς με την οποία εάν  «επενδύσουν σωστά» έχουν ασυλία και από τους Ελεγκτικούς Μηχανισμούς του Κράτος, να έχουν τελικά πλήρη ελευθερία κινήσεων .
Μια ειλικρινής και στοιχειωδώς τίμια καμπάνια, και μάλιστα εκπαιδευτική όπως υποτίθεται ότι είναι το  ΓΥΡΩ ΓΥΡΩ ΟΛΑ , θα αναφερόταν στο πρόβλημα της επιλογής μεταξύ αφθονίας και καταστροφής.  Η καταστροφή του περιβάλλοντος αφορά τον καθένα ανεξάρτητα με την υπευθυνότητά του. Το αισχρό και ανήθικο της καμπάνιας ΓΥΡΩ ΓΥΡΩ ΟΛΑ είναι ότι δεν αναφέρεται στο πραγματικό πρόβλημα, δεν θέτει το ζήτημα στην κοινωνία ,δεν δίνει μεγέθη για τις διάφορες επιλογές. Επιδιώκει απλά την ύπουλη  εξασφάλιση της ανοχής των πολιτών στην ασύδοτη δράση των «Εταιριών» . Και είναι αισχρό και ανήθικο για όλους τους εμπλεκόμενους να προβαίνουν σε τέτοιες αόριστες καμπάνιες πολυτελείας  απευθυνόμενοι σε ενήλικους , αλλά θέλει και μεγάλο θράσος να απευθύνονται  στα παιδιά, μέσα στο ίδια τους τα σχολεία που υποτίθεται ότι τα διδάσκουν να είναι σκεπτόμενα και υπεύθυνα .

(συνεχίζεται: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8:    Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ «ΤΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ»  ΚΑΙ ΤΟ ΧΤΙΣΙΜΟ ΤΗΣ «ΒΟΛΙΚΗΣ» ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: