Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝΤΕΣ

Ότι και να κάνει κάποιος σε μία τοπική κοινωνία, πάντα κάποιοι θα βλέπουν την «μαύρη αλήθεια» για τον ρόλο που παίζει η «Εταιρεία» στον τόπο. Αυτό το ξέρει πρώτα απ’ όλα η «Εταιρεία» από την εμπειρία της. Γι’ αυτό και κάνει ότι μπορεί στην πρόληψη αλλά και στην θεραπεία.
Πρόληψη. Βασικό μέτρο πρόληψης είναι η ερήμωση της περιοχής από όσους δεν χωράνε έτσι ώστε να ελέγχονται εύκολα οι υπόλοιποι . Δίωξη της ανάπτυξης, τρομοκρατία και νόμος σιωπής, κακές Δημόσιες Υπηρεσίες βουτηγμένες στη διαφθορά, κακές υπηρεσίες Υγείας και γενικότερα οικονομική και κοινωνική εξαθλίωση διώχνουν τους πολλούς εύκολα.
Μια άλλη πρόληψη εφαρμόζεται μέσα από το «δίκτυο  των ανθρώπων της Εταιρείας» . Άνθρωποι του «δικτύου» της «Εταιρείας», της κατηγορίας των  «τοποτηρητών» παίζουν τον ρόλο της «Πυροσβεστικής» σε επιφυλακή. Μετά από την σωστή πληροφόρηση και τον συντονισμό κάποιου «διευθυντή», κάθε ανοιχτή συγκέντρωση ,εκδήλωση , συζήτηση όπου μπορεί να τεθούν θέματα που αφορούν την «Εταιρεία» και τις παράνομες και καταστροφικές δράσεις της,  καλύπτεται από κάποιον ή κάποιους από  αυτούς. Όταν πάει να ειπωθεί κάτι κακό για την «Εταιρεία» ,ο «τοποτηρητής» αναλαμβάνει δράση .Αλλάζοντας επί της ουσίας το θέμα στη συζήτηση (μιας και ο λόγος είναι πάντα για  παρανομίες κατά την εξόρυξη και όχι κατά των  εξορύξεων γενικά) πετάει ως αντίλογο  το πιο ταιριαστό στην περίσταση «επιχείρημα» και προκαλεί εάν χρειαστεί και ένταση . Σε περίπτωση ανάγκης ο «τοποτηρητής» θα προσπαθήσει να προκαλέσει και καυγά .Άν χρειαστεί μπορεί να κληθεί και κάποιος από μακριά που να «μπορεί να είναι και τρελός» και αφού πάρει ήρεμα και με την σειρά του τον λόγο , να αρχίσει να αερολογεί και να μακρηγορεί προκειμένου να χαλάσει την συζήτηση. Πού να καταλάβει ο απλός φτωχός ντόπιος την μεθόδευση. Οι εντυπώσεις μένουν, η συζήτηση χαλάει  και το «όνομα» της «Εταιρείας» σώθηκε για μία ακόμα φορά. Αυτός που πήγε να πεί κάτι κακό για την «Εταιρεία» εντοπίζεται και καταγράφεται. 
Όταν αυτοί που διαφωνούν ανοιχτά με την «Εταιρεία» είναι πολλοί, είναι η ώρα η «Εταιρεία» να «πάει από εκεί που ήρθε»

Θεραπεία. Αν κάποιος εργαζόμενος διαφωνήσει , απολύεται. Εάν κάποιος ανεξάρτητος ντόπιος ή ομάδα αντιδράσει , πρώτο βήμα είναι η προσπάθεια «εξαγοράς». Αν αρνηθεί , το «δίκτυο» στρέφεται εναντίον του και τα «βαποράκια» των ειδήσεων τον διαβάλουν στην τοπική κοινωνία με όλους τους δυνατούς τρόπους (προσωπικά , επαγγελματικά κ.λ.π.). Μοναδικό αλλά παντοδύναμο όπλο στις χαμηλού επιπέδου ,εξαθλιωμένες κοινωνίες, «η ανεργία» . Οι «άνθρωποι της Εταιρείας» τον εχθρεύονται. Οι τρομοκρατημένοι «ραγιάδες» τον απομονώνουν. Χάνει τις παρέες τους , τους πελάτες του και τελικά το πληρώνει ακριβά . Αν επιμείνει ακολουθούν απειλές και αραιά και που υλοποιείται κάποια για παραδειγματισμό. Προσφορά «εξαγοράς» και πόλεμος από το «δίκτυο» έχουν συνήθως θετικό αποτέλεσμα. Η κοινωνία παρακολουθεί πάντα αμέτοχη (φόβος και δέος) . Έχουν επενδυθεί κεφάλαια σε αυτό.
Αξίζει εδώ να γίνει αναφορά σε μια «τυποποιημένη» συμπεριφορά των «τοποτηρητών» Όταν η συζήτηση είναι επίσημη και οι ομιλητές σηκώνουν πρώτα το χέρι, όταν κάποιος που έχει «εντοπιστεί» να διαφωνεί με πράξεις της «Εταιρείας»  σηκώσει το χέρι του για να πάρει σειρά να μιλήσει, κάποιος «τοποτηρητής» της «Εταιρείας» του πιάνει και του σφίγγει ελαφρά το μπράτσο (σαν να του υποδεικνύει ότι θα του πει κάτι πολύ σοβαρό) και του ψιθυρίζει στο αυτί: «Όχι εσύ, έχεις παιδιά…» Αυτό, εάν και αποτελεί ουσιαστικά απειλή προς τον ίδιο και την οικογένειά του , ο μελετημένος τρόπος έκφρασης το κάνει να φαίνεται ως φιλική συμβουλή (η τρομοκρατία αναπτύσσεται στο υποσυνείδητο) .
Όταν κάποιος από τους «ανθρώπους της  Εταιρείας» , (Πρόεδρος, Σύμβουλος , Δήμαρχος, Νομάρχης Βουλευτής κ.λ.π.), συνήθως ντόπιος ,καταλάβει  ότι είναι απλό «ανδρείκελο» της  «Εταιρείας» που δρα καταστροφικά για τον τόπο του και τους συντοπίτες του, αντιμετωπίζει ξαφνικά κατηγορίες για σκάνδαλα , εσωκομματικά μαχαιρώματα και ξαφνική ενδυνάμωση του αντιπάλου ,είτε του εσωκομματικού μετώπου είτε του αντίπαλου κόμματος, που τελικά του «τρώει» τη θέση  . Αργά ή γρήγορα,  ο έστω  και με καθυστέρηση πατριώτης , χάνει  τη θέση του και αντικαθίσταται με ένα άλλο «Μέτριο» που υπάρχει πάντα και είναι έτοιμος να ζήσει το δικό του «όνειρο» .

(συνεχίζεται: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: ΗΜΕΡΙΔΑ «ΟΡΥΚΤΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ».
ΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΣ - ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: